معرفی یک سایت قرآنی:
از سایت کانون قرآن وعترت ذيدن کنيد
اينم يه وبلاگ قرآنیاينم يه وبلاگ قرآنی   
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:٥٥ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/٢٤
تگ ها :

در انتظار ظهور

پروردگارا!
آن سفر کرده که صد غافله عشق همره اوست
هرکجا هست خدايا به سلامت دارش


يابن الحسن!
بيا بيا که سوختم زهجر روی ماه تو
تمام عمر دوختم دو چشم خود به راه تو
حضرت مهدى عليه السلام از ديدگاه شيعه
اعتقاد به امامت از پايه هاى اساسى مذهب تشيع


اعتقاد به امامت امامان دوازده گانه از خاندان رسالت (ع ) از پايه هاى اساسى مذهب ما شمرده مى شود و بدين سبب است كه مذهب ما به نام ((مذهب امامى )) و ((مذهب تشيع )) و ((مذهب اهل بيت )) خوانده مى شود و ما پيروان اين عقيده را ((امامى )) و ((شيعه )) پيرو اهلبيت مى نامند.
به اعتقاد ما نخستين امام معصوم امير مؤ منان على بن ابيطالب (ع ) و آخرين آنان حضرت مهدى (ع ) امام منتظر محمد بن حسن عسكرى (ع ) مى باشد كه در سال 255 هجرى در سامرا، ديده به جهان گشود آنگاه خداوند عمر او را طولانى گردانيده و وى را از ديده ها پنهان نگاه داشت تا روزى كه وعده خود را قطعى نموده و آن بزرگوار را ظاهر گرداند و بوسيله او آئين اسلام را به تمام اديان پيروز و غالب و جهان را پر از عدل و داد سازد.( برگرفته از كتاب : عصر ظهور).

از پايگاههای مهدويت ديدن کنيداجلاس مهدی
http://www.ejlasmahdi.com
پایگاههای مفید قابل استفاده
http://www.balagh.net/persian/pro_ahl/15/14.htm
http ://www.balagh.net/persian/pro_ahl/16/imam-mahdi/index.htm
http://www.balagh.net/persian/pro_ahl/02/14/index.htm
http://www.almahdi.co.uk
http://www.shia.org/mehdi.html
http://www.al-islam.org/mahdi/nontl/Toc.htm
http://www.albadri.com/rodod/shob/shob4/shob4.htm
http://www.shareh.com/ahlul_bayt/14/index.htm
http://www.jamkaran.info/
http://www.montazar.net/
http://www.al-mahdi.org/
http://zohoor.net/
http://www.al-islam.org/mahdi/nontl/
http://www.alhujat.com/
http://almahdi.mybravenet.com/
http://al-islam1.org/kaaba14/15.htm
http://www.imammahdi.net/
http://www.almuntazar.com/artic.htm
http://www.islam4u.com/qesas/emammahdi/emammahdi.htm
http://www.14masom.com/14masom/14/main.html
http://www.montazar.net/homef.htm
http://www.almuntazar.com/book.htm
http://www.imammehdi.org/

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱٠:۳٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/٢۳
تگ ها :

 

سلام دوستان
از شهر قم کنار مرقد مطهر بی بی فاطمه معصومه سالروز رحلتش را به دوست دارانش تسلیت می گویم.

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱٠:۳٠ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۳/٢۱
تگ ها :

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱٢:٠٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/٢٠
تگ ها :

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٥:٠٩ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٩
تگ ها :

 

قابل توجه دوستان وبلاگی
يه فرصت استثنايی
اگه سئوال قرآنی يا هر سئوالی که دوست ذاشتيد به نحوی پاسخ اونو از قرآن بدونید کافیه در شهر قم به شماره زیر تماس بگیرید
۷۷۴۰۸۰۴-۰۲۵۱-۰۰۹۸مرکز فرهنگ و معارف قرآنقرآن مرکز فرهنگ و معارف
دوستان من اونجا منتظر شمايندمرکزفرهنگ ومعارف قرآن

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:٥٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٩
تگ ها :

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:۱٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٧
تگ ها :

نظرتون چيه؟

باز هم سلام
سلام
هفته گذشته مباحثي رادروبلاگ مطرح كردم و انتظارداشتم نظر دوستان رادرباره اونا بدونم؛ اما پيشنهادي نيامد.
من فكرمي كنم جووناي وبلاگي پرسش هاي زيادي داشته باشند كه دوست دارند جواب هاي درست اونا رو بدونند


گفتم درست , چون تو چت گاهي كه به بحث هاي مذهبي جوونا گوش مي دم متوجه مي شم بعضي ازاظهار نظرها بخاطر آگاهي كم از مسايل مذهبي مونه, لذا پيش خودم گفتم : چطور ما از تخصص ديگران تو امور كامپيوتري و... استفاده مي كنيم ؛ولي از تخصص ,تو مسايل مذهبي بهره نمي بريم
اين بود كه صادقانه به فكر چاره افتادم, ديدم كار من پاسخ به مسايل مذهبي جووناست...
يه روز وقتي مثل هميشه سر كارم اومدم يكي از بچه ها به من گفت: فلاني ! اين آدرس يكي از وبلاگاي فارسيه خودت مي توني يكي بسازي گفتم: خوب فرصتيه كه فرياد دلمو به گوش جووناي معصوم برسونم.
جوونايي كه مي دونم دلشون واسه دينشون مي تپه .

مشغول شدم و به صورت آزمايشي مباحثي رو شروع كردم ؛ يه هفته صبر كردم ببينم كسي اونارو مي خونه يا نه پيامي در يافت نكردم . حالا شما بگيد چه كنم؟
مطالبي كه آورده بودم از چيزايي بود كه معمولا مورد سئوال دوستان است.باز م از اينجور مطالب خواهم آورد .منتظر ايميل شما وبلاگي ها هستم .mailto:saedshams@yahoo.com
فعلا خدا نگه دارتون .
  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:۱۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٧
تگ ها :

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٩:٥٠ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٦
تگ ها :

ادامه آزادی از ديدگاه قرآن

حدود روابط دختر و پسر از ديد گاه قرآن
پيام قرآن ، آزادى از هر قيد و بند و عبوديتى ، جز عبوديت خداوند متعال است قرآن ، نيازها و غرايز را به صورت قانونمند و معقول به روش هاى صحيح راهنمايى و با هر عاملى كه به كرامت انساني ضربه زند، مقابله كرده است . از جملهء غرايز طبيعى انسان ، خواستهء جنسى اوست .برخى ، با اين غريزه ، به افراط و بى بند و باري جنسى تن داده , عده اى راه تفريط و در دام رهبانيت مسيحى و هندويسم گرفتار شده اند. .قرآن براي نهادينه و قانونمند كردن اين رفتار جنسى ، با دستور ازدواج تحت شرايط و قوانين , روشى معتدل و معقول جهت هدايت اين غريزه ـ به راه صحيح و درست ـ ارايه كرده است ; بنابراين روابطى را براي اين تمايل پذيرفته كه بر اساس مسايل شرعى بوده و حدود الهى در آن رعايت شود، غير آن را حرام و ممنوع دانسته است . دختر و پسر جوان نيز وقتى مى توانند با همديگر روابط داشته باشند كه تحت شرايط و ضوابط شرعى و قانونى باشد; از اين رو از رابطه پنهاني ميان مرد و زن نامحرم [به خصوص جوان ] نهي مي كند ،
1. قرآن پس از برشمردن زناني كه ازدواج با آنها جايز است ، در ادامه مى فرمايد: و [ازدواج بازنان گفته شده جايز است . . . ] به شرط آن كه مهريه آنان را بدهيد; در حالى كه خود پاكدامن باشيد نه زناكار و نه آن كه زنان را دوست پنهانى خود بگيريد و هر كس در ايمان خود شك كند قطعا عملش تباه و در آخرت از زيان كاران است . ))
((. . . إذآ ءاتيتموهنّ أجورهن ّمحصنين غير مســفحين و لامتّخذى َّ أخدان و مَن يكفر بالايمــن فقد حبط عمله و هو فى الآخرة مِن الخــسرين » (مائده ، 5) كلمهء ((اخدان )) كه در آيه آمده ، جمع ((خدن )) و در اصل به معناى دوست و رفيق است ; امّا به طور معمولى به افرادى گفته مى شود كه با جنس مخالف خود ارتباط نامشروع و پنهانى برقرار مى سازند.
2. در جايى ديگر مى فرمايد: ((. . . با آنان [زنان ] قول و قرار پنهانى مگذاريد; مگر آنكه سخنى پسنديده بگوييد. . . ))(بقره ، 235)
3. خداوند متعال ، خطاب به همسران پيامبراكرم (ص ) مى فرمايد: ((. . . به گونه اى هوس انگيز سخن نگوييد كه بيماردلان [وشياطين ] در شما طمع كنند، و سخن شايسته بگوييد. )); (احزاب ، 32) , پس رابطه پنهانى ميان زن و مرد نامحرم حتى اگردر حد صحبت كردن باشد، بستري براى وسوسهء شياطين است
4. درنگاه كردن زن و مرد نامحرم به يكديگر سفارش به رعايت حيا و عفت و پاكدامنى ; ـ رعايت حفظ حجاب ,نشان ندادن زينت ها به نامحرم (آيهء 31 و 32 سورهء نور) توجه مردان و زنان را به اين نكات جلب مى كند و مى فرمايد: زن و مرد مؤمن بايد از نگاه به نامحرم بپرهيزند; يعنى از مشاهده تمام آنچه نگاه به آنها حرام است ، چشم برگيرند و بايد حيا، عفت و پاكدامنى خود را در همه ءزمينه ها حفظ كنند. به زنان مؤمن به خصوص مى فرمايد: حجاب خود را، حتى در مورد زينت ها، حفظ كنند، و مقنعهء خود را بر سينه ءخود افكنند [تا گردن و سينه با آن پوشانده شود].در آيه 20 سورهء مؤمن مى فرمايد: او [خداوند] از خيانت چشم ها آگاه است و از آنچه در سينه ها پنهان است خبر دارد. اين نگاه كردنبه نامحرم ممنوع شده است .1993ب ) در مورد راه رفتن مى فرمايد: زنان نبايد هنگام راه رفتن پاهاى خود را چنان به زمين بكوبند كه صداى خلخال هايشان بهگوش رسد. (نور، 32)اسلام اين قدر در مورد حفظ عفت عمومى حساس است و از عوامل ديگرى كه به آتش شهوت جوانان دامن مى زند، برحذرمى دارد.قرآن ، در اين خصوص قضيه دختر حضرت شعيب7 را نقل مى كند; آنگاه كه يكى از دختران شعيب به طرف موسى7 براى ابلاغپيام پدر آمد; او با نهايت حيا گام بر مى داشت . نتيجه اينكه زنان مسلمان نيز بايد در راه رفتن حيا داشته باشند. ابوالفتح رازى رواياتىرا آورده مبنى بر اينكه دختر شعيب براى راهنمايى از پيش رو حركت مى كرد و موسى از پشت سرش و چون باد به لباس دخترمى وزيد ممكن بود بدنش ديده شود و حيا و عفت موسى اجازه نمى داد چنين شود، به دختر گفت : من از جلو مى روم . بر سر دوراهى ها و چند راهى ها مرا راهنمايى كن . معلوم مى شود مردان هم بايد در راه رفتن حيا داشته باشند.1994ج ) سخن گفتن با نامحرم : قرآن در آيه 32 احزاب ، به زنان پيامبر9 سفارش مى كند كه : شما نبايد با نامحرم طورى سخنبگوييد كه بيماردلان در شما طمع كنند; بلكه به هنگام سخن گفتن ، جدى باشيد و به طور معمولى سخن بگوييد و همچون زنان كمشخصيت كه با تعبيرات تحريك كننده سخن مى گويند، نباشيد. شما بايد به صورت شايسته اى كه مورد رضاى خدا و پيامبر و توأم باحق و عدالت است ، حرف بزنيد زنان امت پيامبر هم به آن حضرت منسوب هستند و قطعاإ اين احكام شامل آنها نيز مى شود.1995ح ) زنان نبايد در معرض ديد مردان نامحرم قرار بگيرند: باز قرآن در مورد زنان پيامبر مى فرمايد: شما در خانه هاى خود بمانيد، وهمچون جاهليت نخستين ، در ميان جمعيت ظاهر نشويد و اندام و وسايل زينت خود را در معرض تماشاى ديگران قرار ندهيد. ايندستور قطعاإ خطاب به همهء زنان امت رسول الله است .1996تذكر: مطالب بسيار ظريف و دقيقى در خصوص اين سؤالِ پرسشگر محترم وجود دارد كه بايد در جاى خودش به طور مفصلبحث شود. آوردن اين چند مورد به عنوان نمونه بود. نا گفته نماند كه حفظ دستورها و حريم هاى الهى براى زن و مرد به جهت سالمماندن جامعهء اسلامى از هر گونه پليدى و گناه ، منافاتى با حضور زن و مرد در فعاليت هاى سياسى ، اجتماعى ، اقتصادى ، و. . . ندارد;همچون حضرت زهرا3.
5.
undefinedundefinedيامهدی   
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٩:٢۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٦
تگ ها :

 

آزادی زن حقوق زنان
از ديدگاه قرآن ، انسانها (چه مرد و چه زن ) از نظر حقيقت انسانيت و مسايل ارزشى يكسانند و هيچ يك برديگرى جز به تقوا و عمل صالح بيشتر برترى ندارد ((إِن َّ أَكْرَمَكُمْ عِندَ اللَّهِ أَتْقَـــكُمْ )) (حجرات ، 13); ((مَنْ عَمِلَ صَـــلِحًا مِّن ذَكَرٍأَوْ أُنثَىـ وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَيَوـةً طَيِّبَةً وَ لَنَجْزِيَنَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا كَانُواْ يَعْمَلُون َ)) (نحل ، 97) يعنى هر كس ، مرد يا زن ، كارشايسته كند و مؤمن باشد; قطعاإ او را با زندگى پاكيزه [و نيكو]يى حيات [واقعى ] مى بخشيم و يقيناإ بهتر از آنچه انجام داده اندبه آنان پاداش مى دهيم . ))
قرآن ، اگر در جايى از مردان شايسته اى همچون لقمان حكيم سخن مى گويد، در جاى ديگر نيز از زنان شايسته نام مى برد;مانند همسر فرعون (تحريم ، 11) و حضرت مريم (آل عمران ، 42) و. . .همانگونه كه مردان داراى انديشه ، اراده و اختيارند و براى رسيدن به تكامل و قرب الهى ، وظايف و تكاليفى بر عهده ءآنهاست ، زنها هم همين گونه هستند و در اين جهت ، هيچ امتيازى بين زن و مرد وجود ندارد; ولى در بعضى احكام و وظايف با يكديگر متفاوتند

هر كه را بهركارى ساخته ا ند از شير حمله خوش بود و از غزال رم
.در علم فيزيولوژى هم گفته شده كه زنان از نظر مغز، قلب ، شريانها، اعصاب و عضلات بدنى ، با مردان تفاوت دارند. درزندگى زنان ، ((احساس )) و در حيات مردان تعقّل غلبه دارد (البته متوسط زنان و مردان اين گونه هستند)
قوانين قرآن هم با آفرينش انسان سازگار است، و به خاطر همين تفاوت ، قرآن وظايف و تكاليف عمومى و اجتماعى كه به تعقل و صلابت بيشترى نياز دارد، مانند حكومت ، امامت ، قضاوت ، جهادابتدايى و مرجعيت به عهدهء مردان و وظايفى را كه ارتباطش با احساس بيشتر از تعقّل است و زن ، بهتر ازمرد مى تواند از عهده آن برآيد; مانند پرورش و تربيت اولاد و آشنا كردن آنها به وظايف اجتماعى ، تدبير منزل و برخى ازكارهاى اجتماعى را بر عهدهء زنان قرار داده است؛ البته زن مى تواند مجتهد شود.ممكن است زنى به درجه اجتهاد و فقاهت برسد و در سايه آن ، شاگردان مردى تربيت كنند كه برخى از آنان به مقام مرجعيت برسند. هم چنين طبق برخى از نظرها، امكان دارد كه زن مرجع تقليد براى زنان باشد، همان گونه كه مى تواند امام جماعت براىبانوان باشد.
  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٩:٥٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٥
تگ ها :

 

دوري از خدا بزرگترين ضرر موسيقي مخرب
مسلم است كه اساس سعادت‌ها ياد خداست ، هر قدر توجه به خدا در اجتماعات بيشتر باشد ، مردم به سعادت واقعي نزديكتر مي‌شوند و از انحرافات و طغيان‌ها دورتر و هر قدر توجه به پروردگار كم شود به همان نسبت مردم از سعادت دور و به درندگي و وحشيگري نزديكتر مي‌گردند .
از اين صفحه قرآنی هم ديدن کنيد

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٩:٠٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/۳/۱٤
تگ ها :