آرام آرام ماه رمضان ماه قرآن نزديک می شود

ونيز ماه دعا است

از اين مکتبه الصوتيه هم باز ديد کنيد

لازم به توضيح است اين فايل های صوتی با ريل پلير باز می شوند

التماس دعا

ادعونی استجب لکم  (بخوانيد مرا تا اجابت کنم شما را)

 از اينجا هم ديدن کنيد

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٩:۱٢ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/٢٧
تگ ها :

 

امروز در عصری به سر می بريم که همه مردم از حکومت ها ،  مجريان عدالت و برقرارکنندگان امنيت،   نااميد گشته  و تنها چشم اميدشان به يک شخصيت جهانی است که فقط او مي تواند عدالت واقعی ،          صلح جهانی وامنيت واقعی را در سراسر گيتی به اجرا درآورد. هر به پيش مي رويم در ميان کسانی که آرزوی ديدن  شمه ای از عدالت را دارند  اعتقاد به مهدويت  روز به روز شديد تر شده و به اوج خود        می رسد  . اکنون واژه انتظار در ميان همه جهانيان معنا يافته و هر کس با هر دين و مسلکی  در انتظار بسر مي برد.

پيش از اين به برخی از آيات قرآن که در باره حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه)  تأويل يا تفسير شده اشاره کرديم

 

                                                                                                            دعای عهد     اينجاروهم ببينيد

ونيز     اينجا روهم            يک سايت ديگر           بشنو

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۸:٤۸ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/۱۸
تگ ها :

 

...ادامه جاذبه قرآن

ماجرای گوش دادن سران قريش به قرائت قرآن پيامبر

 

ابوسفيان ،ابو جهل وابن عمرو  بي خبر از يکديگر شبانه از خانه خارج و به قصد شنيدن قرآن پيامبر هر کدام در جايي از اطراف خانه حضرت _که مشغول نماز بود_ مخفي شدند به گونه ای که هيچ کدام از محل اختفای ديگری آگاهی نداشت شب را تا صبح بيتوته کردند و به نغمه تلاوت قرآن پيامبر گوش دادند بعد از طلوع فجر متفرق شدند و به سوی خانه شان بازگشتند و در راه به يکديگر رسيدند وهمديگر را سرزنش کردند و به هم گفتند ديگر به آن مکان باز نگرديد چرا که برخی از بي خردان قومتان شما را ببينند پيش خود درموردتان تصوراتي مي کنند پس منصرف شدند تا شب بعد شب دوم همين عمال را تکرار کردند و دوباره فردای آنروز که دوباره به هم رسيدند شروع کردند به سرزنش يکديگر و همان سخنان تکراری روز گذشته را مطرح کردند شب سوم دوباره همان عمل را تکرار کردند فردای آنروز وقتي به هم رسيدند به يکديگر گفتند از هم دور نمي شويم تا اينکه عهد ببنديم که هرگز به آنجا باز نگرديم عهد بستند و متفرق شدند اين قضيه نشان ميدهد که قرآن در سامعه9 آنان تاچه حد جاذبه داشته که با شيفتگي و دلدادگي تا صبح به آن گوش مي کردند و غرق لذت مي شدند.

                                                                       

                                 

راديو قرآن            

قرآنی                 

 

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:٤۳ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/۱٦
تگ ها :

 

هدف از آفرينش انسان چه بوده است ؟ چه سودى براى خداوند دارد؟

 

در آغاز ياد آور می شوم :

  1. خداى تعالى فياض به تمام معنا است ; و باران رحمت او بر سر بندگان ، هميشه مى بارد و مانعى هم براى آن نمى توان تصور كرد،پس بايد خلق كند، چون لازمهء ذات او خلاقيت و فياض بودن است.
  2. اينكه آيا خدا در آفرينش ذى نفع است يا نه ؟ در پاسخ بايد گفت : منفعت و سود به خلق برمى گردد نه به خالق ، يعنى خدا ذى نفع نيست ، يا به عبارتى ، ناقص نيست كه با اين كاربه كمال برسد، بلكه سود به مخلوق برمى گردد.

من نكردم خلق تا سودى كنم     بلكه تا بر بندگان جودى كنم.

به ديگر سخن : آفرينش نوعى احسان و فيض است از جانب خدا نسبت به مخلوقات ; و چنين آفرينشى حُسن ذاتى دارد. وقيام به انجام فعلى كه ذاتاً پسنديده است ; جز اينكه خود فعل زيبا باشد، به چيز ديگرى نياز ندارد. بنابراين اگر كسى سؤال كند، چرا خالق منّان دست به چنين كار پسنديدهء بالذات زده است ؟ در پاسخ بايد گفت : خداوند كه فياض على الاطلاق است ،با توجه به اينكه مى توانست موجودى را خلق كرده و به كمال برساند، اگر چنين نمى كرد، جاى پرسش داشت كه : چراخداوند متعال با اينكه مى توانست موجودى را خلق كرده و به كمال برساند، اين كار پسنديده را انجام نداده است.

هدف از آفرينش در خودِ آفرينش نهفته است . هر چيز با بودنِ خودش به هدفمند بودنش گواهىمى دهد. {قطره اى كز جويبارى مى رود     از پى انجام كارى مى رود}

هر پديده ، سرودِ زيباى آفرينش را زمزمه مى كند كه آن رسيدن به كمال است . رسيدنِ به كمال ، در ذرّه ذرّه ذرّاتِ وجودنهفته است . همهء اجزاى وجود، سرود يكنواختى را زمزمه مى كنند; رسيدن به كمال . شايد بپرسيد كمال چيست ؟ كمال همان نقطهء مطلوبى است كه جهان آفرينش و نيز انسان به سوى آن در حركت است ;((إنّا للّه و إنّا إليهِ ر اجِعون ; ما از خدا هستيم [از سوى او آمده ايم : نقطهء اوّل ] و به سوى او در حركت هستيم . )) [كمال مطلوب ]اين فقط زمزمهء وجودِ انسانِ نيست ; بلكه هرچيزى آن را زمزمه مى كند.

آيا دانستن ،فهميدن و رسيدن به دانايى ، خود نوعى كمال جويى و كمال طلبى نيست ؟ اين پرسش ،   زبانِ حال همهء آفرينش است .((إن مِن شى ء إلاّ يسبّح بحمده و لــكِن لاتفقهون تسبيحَهُم ;(اسراء، 44) هيچ موجودى نيست ; جز آنكه او را تسبيح مى كند; اماشما تسبيح آنها را در نمى يابيد. )) اين رسيدن به كمال ، در مورد انسان آهنگ ديگرى به خود مى گيرد; زيرا رسيدن به كمال درانسان ، همراهِ آگاهى و اختيار است . انسان با آگاهى هايى كه خداوند در اختيار او گذاشته و با اختيارى كه به او داده، از اوخواسته تا در راه تكامل پا گذارد. مى پرسيد چگونه ؟ همهء عبادت ها و احكام و تكاليف دينى براى رسيدن به اين كمال است . خداوند متعال مى فرمايد: ((و ما خلقتُ الجِنّ و الاإنس إلاّ لِيَعبدون ;(اسراء، 44) من جنّ و انس را جز براى پرستش نيافريدم . )) انجام دادنِ تكاليفِ دينى زمينهء رسيدن به كمال و نزديكى به خداوند را در انسان فراهم مى كند.

حاصل آنكه براى آفرينش انسان دو هدف مى توان در نظر گرفت : الف ) هدف نزديك ، عبادت و پرستش ; ب ) هدف ِبعدى ، رسيدن به تكامل . همانطور كه شما ازمطالعه مطالب اين وبلاگ  دو هدف را دنبال مى كنيد : 1. هدف نزديك (خواندن وبلاگ ) 2.هدفِ بالاتر (رسيدن به پاسخِ پرسش ها و آگاهى پيدا كردن از معارفِ قرآنى)

از اين سايت هم ديدن کنيد

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:۳۱ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/۱۳
تگ ها :

 

هدف از خلقت بشر

اين از سوال های مهم و هميشگی است

بزودی به آن خواهيم پرداخت...

از اين وبلاگ هم ديدن کنيد

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱٠:٠٤ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/۱۱
تگ ها :

 

ميلاد باسعادت امام حسين عليه السلام برهمه عاشقان و رهروانش مبارک

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱٢:٢٧ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٢/٧/۸
تگ ها :

 

ضمن تقدير از همراهی دوستان باتوجه به آنجه پيش از اين در باره استخاره آوردم توضيحات زير را بخوانيد

استخاره در لغت ((طلب خير از خداوند كردن )) است . خداوند كه سرنوشت تمام موجودات جهان از او سرچشمه مى گيرد مى تواند بنده خود را به نيكى ها رهبرى نمايد. حال، هنگامى كه انسان مى خواهد كارى را انجام دهد، لازم است با نهايت دقت ، تمام مقدماتش را تاحد ممكن فراهم سازد و از آن چه موجب ضرر و زيان است ، بپرهيزد; سپس از صميم قلب از خداوند بخواهد او را در اين راه موفق كند و نفع و خير، نصيب او سازد; پس استخاره كردن ، در واقع يك توجه باطنى است كه طبق فرموده معصومين عليهم   السلام: ((هيچ بنده با ايمانىاز خداوند طلب خير نكرد، مگر اين كه خداوند خير را براى او فراهم ساخت )).

فراهم كردن اسباب خير از طرف خداوند متعال يكى از موارد سخن گفتن به شمار مى آيد. هيچ موحدى نمى تواند تأثيرخواست و كمك خداوند را در هيچ امرى انكار كند و در وسعت قدرت او شك و ترديد نمايد.وقتى بنده اى تمام درها را به سوى خودش بسته مى بيند، از صميم قلب و با خلوص نیت از پروردگارش مى خواهد او را ازاين راه به آن چه صلاحش در آن است (اعم از انجام دادن آن كار يا ترك آن ) راهنمايى کند، (مسلّما توجه به خداوند در اين حالت مؤثر است ) چه مانعى دارد كه خداوند از اين راه با او سخن گفته و بنده اش را به آن چه صلاح اوست هدايت فرمايد.بنابراين ، منظور از صحبت كردن خداوند از طريق قرآن كريم اين است كه خداوند، مقصود خود را كه در جهت خير و صلاح بنده اش می باشد، به او تفهيم کرده و با القا نمودن معانى در ذهن شنونده او را از ترديد در مى آورد. در روايتى ازپيامبراكرم (ص ) چنين نقل شده است : ((اذا احبّ احدكم ان يحدث ربّه فليقرء القرآن ; هر زمان بنده اى دوست داشته باشد كه خداوند با او سخن بگويد، قرآن بخواند)). قرآن كريم با انسان هايى كه با اين كتاب عزيز ارتباط معنوى بر قرار مى نمايند، سخن مى گويد و آن ها را در حل مشكلات روحى و معنوى كمك مى کند.

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ٦:٠٦ ‎ق.ظ روز ۱۳۸٢/٧/٢
تگ ها :