مناظره با يک کافر درباره اعجاز قرآن

سلام

مدتی پيش در يکی از تالارهای گفتگو که به حمد الله درش تخته شد چون دربرابر پاسخ های قرآنی ما و به نصرت الهی کم آوردند گفتگويی داغ رخ داد که بخشی از آن را در وبلاگ از قرآن بپرس در پارسی بلاگ آورده ام بخاطر اين که طولانی و خسته کننده نشود بخش دوم آن را اين جا بخوانيد:

لازم به يادآوری است نام آن کافر با عنوان بی خدا و بنده هم همان سعيد می باشد.

سعید:باید بدانید که معارضه اصولی دارد و آداب مخصوص به خود برخی از آن ها عبارتند از:

  1. روش باید کاملا فرق کند بنابراین همانطور که قرآن روش جدیدی آورده که نه نثر است و نه شعر, معارضه کننده باید چیزی بیاورد که سبکش ناشناخته و جدید باشد
  2. معارض نباید از واژهای کلامی که می خواهد مقابل آن را بیاورد , استفاده کند و تنها به تغییر بخشی از کلمات آن اکتفا کند زیرا به این کار سرقت و دزدی آشکار می گویند  مثل کلماتی که در اینترنت به عنوان سوره های ساختگی ارایه کردند و یا همان کتاب فرقان الحق, فکر کردند با یک کمی تغییر در کلمات قرآن می توان به آن کلمات هماوردی اطلاق کرد
  3. معارض باید به معنای کلامی که می خواهد با آن معارضه کند توجه داشته باشد مسئله فقط اثر ادبی نیست لفظ و محتوا هر دو معجزه بوده و هر دو هماورد  می طلبند.

و...

بی خدا: خوب از این مسئله بگذریم بر فرض که اینطور باشه اما این جا یه مشکل دیگه هست که شما ادعا کردید و آن این که شما مدعی شدید معاصران عصر نزول نتوانستند مثل قرآن بیاورند امروزی ها به طریق اولی نمی توانند  این ادعا بی اساس است .

سعید: چطور مگه واقعا همینطوره عربی دانان امروز به طریق اولی نمی توانند مانند قرآن را بیاورند

بی خدا: این حرف اشتباهیه چون خودتان بارها تکرار کردید که بشر هر چه جلو رفته مرتب رو به پیشرفت بوده نه به قهقرا پس چطور توی این مسئله که به نفع خودتان هست اینطور ادعا می کنید؟!

سعید: اشتباه نکنید دو تامطلب را با هم خلط نکنید بله ما این ادعا را هم داشتیم اما این ها دو مقوله از هم جدایند

توضیح اینکه وقتی می گیم قدیمی تر ها چون آن موقع زبان عربی دست نخورده بود با زبان ها ی دیگه آمیخته نشده بود بکر بود لذا ادیبانشان عرب خالص بودند اما زبان عربی امروز خیلی قاطی داره مثل همه زبان های دیگه که پس از مدتی به خاطر مراوداتی که با کشورهای دیگه برقرار می کنند اصالت زبانی خود را از دست می دهند و این درباره زبان فارسی هم صدق می کنه عرب های امروزه وقتی به قرآن مراجعه می کنند ممکن است بخش عظیمی از آن را نفهمند چون آن ها  از زبان قرآن فاصله گرفتند. و این ربطی به پیشرفت های بشر در بالا رفتن درک و فهم علمی هیچ ارتباطی ندارد پس اینطور نیست که بشر امروزی بهتر بتواند با قرآن تحدی کند.

 

 

  
نویسنده : saeed shams ; ساعت ۱۱:۳۸ ‎ب.ظ روز ۱۳۸٥/٢/٩
تگ ها :